White Day on kauhua herättävä, kauhuilua ja selviytymistä sisältävä peli, jota tarkastellaan ensimmäistä kertaa tässä genressä täysin ensimmäisen persoonan näkökulmasta. Se etenee kuin elokuva. Pelaajasta tulee rakkauspahoinvoiva teini-ikäinen, joka menee myöhään yöllä paikalliseen kouluun palauttamaan unelmiensa tytön päiväkirjan, jonka tämä oli aiemmin päivällä kadottanut, ja jättämään kiintymyksen osoituksena White Day -karkkia.
Pelaajat tutustuvat kahteen keskeiseen hahmoon, jotka puhuvat kummitustarinoista yhdellä koulun monista kummituskäytävistä. Ei kestä kauan, ennen kuin ensimmäisestä ongelmasta, koulun hälytysjärjestelmän kytkemisestä pois päältä, tulee ensisijainen. Tämän haasteen aikana peli saa hyvin synkän käänteen, kun kohtaat vahtimestarin, miehen, jolla on pesäpallomaila, ja kuulet ääniä nuorten, ja selvästi aavemaisten lasten naurusta.
White Dayssä ei ole aseita, mutta monet nerokkaat pulmat roskaavat tietä: pelaaja kytkee hälytysjärjestelmät pois päältä, avaa yhdistelmäkaappeja ja pelastaa loukkuun jääneitä koululaisia oudoilta ilmestyksiltä. Vaikeusasetukset auttavat pelaajaa pääsemään tarinaan sisälle ja tarjoavat samalla joka käänteessä vaikeamman haasteen.
Kieli kannessa: Englanti