Pelin ominaisuudet:
- RogueVania: Edistyksellinen tutkimusmatka toisiinsa kytkeytyneeseen maailmaan, jossa on rogue-tyyppisen pelin uudelleenpelattavuus ja adrenaliinia pumppaava permadeath-uhka.
- Souls-lite-taistelu: Kuvioihin perustuvat pomot ja kätyrit, aseet ja loitsut ainutlaatuisella pelattavuudella. Pärjää sillä, mitä sinulla on, äläkä unohda heittää.
- Epälineaarinen eteneminen: Avaa uusia tasoja jokaisen kuoleman myötä ja tutki linnan tuntemattomia osia valmistautuessasi väistämättömiin pomoihin.
- Tutkiminen: Salaiset huoneet, piilotetut käytävät, viehättävät maisemat. Kuolema on uusi takapolku.
Roguelike, Rogue-lite, roguelike-tyyppinen, rogueschmike! Kutsuitpa niitä miksi tahansa, maailma kaipaa aina lisää! Siksi haluaisimme esitellä teille rogueliken ja metroidvanian aviottoman lapsen, RogueVANIAn. Riittää jo myyntipuheet, katsotaanpa tarkemmin.
Metroidvanialla tarkoitamme oikeastaan kiinteää, käsin suunniteltua, toisiinsa kytkettyä maailmaa. Peli tapahtuu valtavalla saarella, joka ei koskaan muutu. Kaikki biomit, pomot ja niiden väliset polut ovat läsnä heti alusta alkaen. Niiden luokse pääseminen on toinen juttu...
Dead Cellsissä kuolema korvaa kuitenkin metroidvanian perinteisen takaperin kulkemisen mekaniikan. Aluksi tiellesi osuu näennäisesti saavuttamattomia alueita, mutta vastaukset näihin arvoituksiin ilmestyvät, kun tutkit saarta. Se voi olla avain, uusi akrobaattinen taito tai unohdettu loitsu. Kun tieto on paljastunut, se pysyy mukanasi, ja voit avata uusia polkuja kohti päämäärääsi. Oletko kyllästynyt haiseviin viemäreihin? Suuntaa vallien yli ja haukkaa raitista ilmaa! Taitosi, pelityylinne ja tietysti löytämänne saalis määräävät polkunne.
Lisäksi, kuten termi RogueVania saattaa (ei niinkään) hienovaraisesti vihjata, olemme myös saaneet melko paljon vaikutteita viimeaikaisesta roguelitien aallosta. Kun ei ole tarkistuspisteitä, jotka pelastaisivat sinut mokailuiltasi, adrenaliini potkaisee käyntiin. Ja kun häviät, häviät paljon, joten sinun on selvittävä hengissä. Sen sijaan, että luottaisimme klassiseen kaavaan, jossa tasosuunnittelu ja vihollisten sijoittelu opetellaan ulkoa, proseduraalinen sukupolvi antaa meille mahdollisuuden palkita vaistosi, refleksisi ja kykysi sopeutua kehittyviin tilanteisiin.
Olemme kuitenkin tietoisia siitä, että sanat "proseduraalinen sukupolvi" herättävät monissa pelaajissa mielikuvia surkeista tasoista ja mielenkiinnottomasta pelattavuudesta. Siksi olemme valinneet hybridiratkaisun, jossa jokainen ajo on sekoitus huolellisesti suunniteltuja "tasopaloja". Ajatuksena on antaa sinulle tunne huolellisesti käsityönä tehdystä maailmasta ja varmistaa samalla, että saat joka kerta uuden kokemuksen.
Älä kuitenkaan odota, että se olisi kävelyretki puistossa. Kuvioihin perustuvat hirviöt ja vaativat pomotaistelut opettavat sinua valitsemaan taistelut ja rakentamaan voimiasi. Jokaisella aseella on oma ainutlaatuinen tuntumansa, ja rullaamisesta ja väistelystä tulee sinulle itsestäänselvyys, kun opit hallitsemaan hirviöjoukkoja, jotka hukuttavat valmistautumattoman. Tavoittelemme sitä "kova, mutta reilu" -fiilistä.
Oletko kyllästynyt väkivaltaan ja kuolemaan? Tutki hieman, kävele, nauti näköalasta valleilta, etsi salainen huone. Thomas ja Gwen, graafikkomme, eivät koskaan jätä käyttämättä tilaisuutta tehdä vaikutuksen pikselitaiteellaan ja muokata tutkimisen arvoinen maailma. Saatat jopa oppia hieman lisää paikan tarustosta, kuka tietää?
Kannen kieli: Englanti, ranska, espanja